E-mail alerts uitzetten in Outlook om rustiger te kunnen werken

In plaats van elke e-mail direct te lezen of er direct op te reageren, kun je ook eens proberen 2 of 3 momenten op de dag te kiezen waarop je je e-mails afhandelt. Het leidt af als je tussendoor dan steeds bij elke nieuwe e-mail een geluid hoort of een envelop op je scherm krijgt. Onwillekeurig ga je dan toch even snel kijken. Eerste stap is dan ook het uitzetten van het “e-mail piepje” en andere e-mail alerts. Dat geeft veel rust en je werkt zo met meer focus.

Download de Outlook tips   ⇒ ⇒ ⇒ ⇒

In deze white paper laten we je zien hoe je snel en eenvoudig:

  • een Out-of-Office reply instelt
  • de E-mail alerts uitschakelt om rustiger te kunnen werken
  • met “Snelle stappen” je Inbox overzichtelijk kunt houden

De instructies zijn van toepassing op Microsoft Outlook 2010, 2013 en 2016. Je krijgt bovendien 4x per jaar de nieuwste tips om meer tijd vrij te maken.

Hoe kunnen we je helpen?

Wil je minder last hebben van de waan van de dag? Beter toekomen aan wat voor jou echt belangrijk is? Wil je een lege Inbox, een agenda met “lucht” een overzichtelijke to-do lijst en rust in je hoofd?

Schrijf je dan in voor onze time management trainingen met open inschrijving, klik hier.

Wil je meer weten over onze in-company time management trainingen op je eigen werkplek, klik hier.

Je kunt ons natuurlijk ook bellen: 020 – 419.15.27. We geven je graag advies.

Disclaimer
Missing Link is niet verantwoordelijk voor welke gevolgen dan ook van het gebruik van de hier beschreven informatie. Neem bij vragen contact op met de systeembeheerder of IT-verantwoordelijke binnen je organisatie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *